Σελίδες

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΑΜΥΝΑ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ

7





Αναζητώντας τις γενετικές αντινομίες του σύγχρονου κράτους - Ποιά Ελλάδα καταρρέει;PDFΕκτύπωσηE-mail
  
Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2011 09:24
a_external_collaboration



Λίγα μόλις χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου οι Έλληνες –τουλάχιστον οι ελίτ αυτής της χώρας- έζησαν με πάθος το παραμύθι της Σταχτοπούτας, η σκληρή πραγματικότητα έστρεψε τη δημόσια συζήτηση στην ακριβώς αντίθετη φορά. Η παγκόσμια οικονομική κρίση, παράλληλα με την κρίση του ενιαίου νομίσματος οδήγησαν την ελλαδική κοινωνία σε μια πρωτοφανή κρίση και δυσανεξία. Έφεραν παράλληλα στην επιφάνεια όλες τις δομικές δυσπλασίες του νεοελληνικού κρατικού εγχειρήματος. Έτσι η Ελλάδα αναδείχθηκε σε ιδιαίτερο και  μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη, καταλύτη μεγάλων αρνητικών αλλαγών. 
Ποιες όμως είναι εκείνες οι παράμετροι που οδήγησαν την Ελλάδα σε μια τόσο δυσμενή θέση; Είναι μόνο η μεταπολιτευτική διαχείριση που μετέτρεψε το κράτος σε θεραπαινίδα των κομματικών μηχανισμών; Μήπως υπάρχουν βαθύτερες αιτίες που ανάγονται στον τρόπο που συγκροτήθηκε η Ελλάδα ως έθνος-κράτος και απλώς επιδεινώθηκαν από την πρόσφατη διαχείριση;
Μια προβληματική ανεξαρτησία
Η ελληνική παλιγγενεσία, η δεύτερη μεγάλη αντιαπολυταρχική ευρωπαϊκή επανάσταση μετα τη Γαλλική, οδήγησε στη δημιουργία του νεαρού ελληνικού του 1830. Όμως τα γεωγραφικά όρια του νεαρού εθνικού κράτους απείχαν πολύ από τα όνειρα των προοδευτικών διαφωτιστών που ονειρεύτηκαν και σχεδίασαν την Επανάσταση.
Το έθνος-κράτος ήταν μια νέα πολιτειακή μορφή που εμφανίστηκε μετά τη Γαλλική Επανάσταση και εξέφραζε την άνοδο των αστικών στρωμάτων στην εξουσία, ενάντια στους παλιούς φεουδάρχες και αριστοκράτες, Στην ελληνική όμως περίπτωση, το έθνος-κράτος δημιουργήθηκε σε μια περιοχή απ’ όπου απουσίαζαν πλήρως τα αστικά στρώματα. Δηλαδή οι κοινωνικές εκείνες δυνάμεις που αντιστοιχούσαν στη νέα πολιτειακή μορφή. Τα εδάφη που αποτέλεσαν το έδαφος του ελεύθερου κράτους βρίσκονταν στην καθυστερημένη περιφέρεια της Αυτοκρατορίας από την οποία αποσχίστηκαν. Τα μεγάλα κέντρα, όπου ζούσε και αναπτυσσόταν δημιουργικά ο ελληνισμός, βρέθηκαν εκτός των συνόρων.
Εντός των συνόρων, οι παραγωγικές δυνάμεις ήταν ελάχιστα αναπτυγμένες, όπως  και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις που ήταν απαραίτητες για τη λειτουργία ενός έθνους-κράτους. Βασικό χαρακτηριστικό στην εξέλιξη της ελλαδικής κοινωνίας θα είναι η  απουσία σημαντικών αστικών στρωμάτων. Έτσι το κράτος θα συγκροτηθεί στη βάση προαστικών, πατριαρχικών σχέσεων. Οι πραγματικές δομικές αδυναμίες θα οδηγήσουν σε μια ιδεολογική «υπεραναπλήρωση» βασισμένη στην αρχαιοελληνική ανάκληση, στην αναβίωση ενός νεκρού παρελθόντος ως αντιστάθμισμα στην υπαρκτή πολιτισμική ταυτότητα των εξωελλαδικών ελληνικών κέντρων. Παράλληλα θα εδραιωθεί μέσω της αυτοαναγνώρισης, η ιδεολογία της «μητρόπολης» ως συναίσθημα υπεροχής.
Ειδικά μετά την καθιέρωση του Συντάγματος του 1843, τα ισχυρά από την προεπαναστατική εποχή τοπικά συμφέροντα των προεστών και των φεουδαρχών, θα καταλάβουν πλήρως και ολοκληρωτικά την εξουσία στο Βασίλειο, θα επηρεάσουν αποφασιστικά τη μοναρχία, θα εδραιώσουν έναν πελατειακό κοινοβουλευτισμό και θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη ενός παλαιοελλαδικού τοπικισμού, που στις κρίσιμες εποχές της ιστορίας θα έχει μοιραία συμβολή στις εξελίξεις. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε υπερλειτουργία του κρατικού μηχανισμού με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρών δεσμών μεταξύ ελεύθερης αγοράς και κρατικής-κομματικής λειτουργίας. Η πολιτισμική ενοποίηση του πληθυσμού και η δημιουργία μηχανισμών λειτουργίας που αντιστοιχούσαν στη νέα πολιτειακή μορφή απορρόφησαν τις δραστηριότητες των νέων ελίτ, κρατικοδίαιτων σε μεγάλο βαθμό, που αναπτύχθηκαν.
Η δύναμη των κρατικοδίαιτων ελίτ
Σε αντίθεση με την κοινωνική εξέλιξη εντός του ελληνικού Βασιλείου, ως απόρροια του Τανζιμάτ και του Χάτι Χουμαγιούν –δηλαδή της οθωμανικής περεστρόϊκα- οι Έλληνες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας θα αναπτυχθούν ραγδαία καθ’ όλο το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Θα αναπτύξουν αξιοσημείωτα αστικά στρώματα, που μαζί με τους Αρμένιους και, λιγότερο, τους Εβραίους θα αποτελέσουν την οθωμανική αστική τάξη, την οποία θα επιχειρήσουν επιτυχημένα, από το 1908, να εξοντώσουν οι Νεότουρκοι εθνικιστές.    Έτσι η μοναδική ελληνική αστική τάξη που διαμορφώθηκε ιστορικά και είχε χαρακτηριστικά που αντιστοιχούσαν στην ευρωπαϊκή τυπολογία, βρισκόταν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Οι εξελίξεις στην Ελλάδα και η πολιτική που θα επιλεγεί στις αρχές του 20ου αι. θα καθοριστούν από τις ενδοοθωμανικές εξελίξεις, την εμφάνιση ενός μιλιταριστικού εξτρεμιστικού τουρκικού εθνικισμού και την ήττα των μεταρρυθμιστικών οθωμανικών δυνάμεων. Η άνοδος στην εξουσία των εκσυγχρονιστικών δυνάμεων που ήταν συσπειρωμένες γύρω από τον Βενιζέλο εγγυόταν εν μέρει τη συμμετοχή του ελληνισμού στις κοσμογονικές αλλαγές που σύντομα επρόκειτο να έρθουν.
Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι μεταπολεμικές διευθετήσεις με τη Μικρασιατική Εκστρατεία υπήρξαν η μοναδική ευκαιρία αναίρεσης της αρχικής γενετικής αντινομίας. Η ενσωμάτωση των περιοχών όπου ζούσε και δρούσε η ακμαία ελληνική αστική τάξη και βρισκόταν στον άξονα Κωσταντινούπολης-Σμύρνης, θα οδηγούσε στην αποκατάσταση μιας φυσιολογικής κοινωνικής δομής στο ελληνικό έθνος-κράτος.
Η αποτυχία του εγχειρήματος, που επί της ουσίας υπονομεύτηκε συνειδητά από τις κυρίαρχες ελίτ του Βασιλείου, σφράγισε αμετάκλητα την μορφή της ελληνικής κοινωνίας.



==========================================================

Σε αναμονή βάζει τα Σκόπια η ΕΕ

Λόγω τεχνικών προβλημάτων προς το παρόν δεν είναι δυνατή η ανάρτηση φωτογραφιών
Μετά από μακρά συζήτηση που διήρκησε μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, οι 27 υπουργοί Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν ομόφωνα, όπως αποτυπώνεται στα συμπεράσματα, ότι παραμένει ζωτικής σημασίας η εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτής λύσης στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων και η διατήρηση σχέσεων καλής γειτονίας με την Ελλάδα.
Η απόφαση αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία υπό το φως της απόφασης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης στην προσφυγή της πΔΜ κατά της Ελλάδας, καθώς υπενθυμίζει την ανάγκη επιτυχούς κατάληξης των διαπραγματεύσεων υπό τον ΟΗΕ, προκειμένου η FYROM να ξεκινήσει ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την ΕΕ. Το Συμβούλιο, όπως αναφέρουν τα συμπεράσματα, προσβλέπει στην παραγωγή αποτελεσμάτων σύντομα, στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου διάλογου μεταξύ Ελλάδας και πΓΔΜ. Το γεγονός ότι το συμβούλιο των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ δεν έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με τα Σκόπια – παρά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τον Οκτώβριο του 2009 – ενόσω παραμένει σε εκκρεμότητα το ζήτημα της ονομασίας μπορεί να θεωρηθεί σαν ένας θετικός χειρισμός της ηγεσίας του υπουργείου Εξωτερικών.
Έτσι, στην πρώτη συζήτηση για τα Σκόπια μετά την απόφαση της Χάγης, οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ που αξιολόγησαν την ενταξιακή πορεία της πΓΔΜ συμφώνησαν ομοφώνως ότι προϋπόθεση για τη λήψη απόφασης είναι να έχει προηγουμένως επιλυθεί το ζήτημα της ονομασίας.
Το συμβούλιο των υπουργών Εξωτερικών αποφάσισε να επανέλθει στο θέμα κατά την επόμενη Προεδρία, όπως έχει επαναλάβει στα αντίστοιχα συμπεράσματα του 2009 και του 2010.
Πρόκειται για τη δεύτερη ξεκάθαρη τοποθέτηση ότι αν δεν εξευρεθεί αμοιβαίως αποδεκτή λύση στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων, δεν μπορούν να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για την ένταξη της FYROM στην ΕΕ. Προηγήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας η δήλωση του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ  Άντερς Φογκ Ράσμουσεν  ότι η πρόσκληση προς την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας θα ενεργοποιηθεί αμέσως μόλις βρεθεί μια «αμοιβαία αποδεκτή» λύση στο θέμα της ονομασίας.
Σύμφωνα με ελληνικές διπλωματικές πηγές, το κλίμα που δημιουργήθηκε κατά τις επαφές του κ. Σταύρου Δήμα ήταν γενικά θετικό για τη χώρα μας, αν και υπήρξαν κάποιοι εταίροι οι οποίοι επιχείρησαν, χωρίς επιτυχία, να συνδέσουν το θέμα της απόφασης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης με τις συζητήσεις στην ΕΕ.

======================================

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Δημοκρατία" το θέμα μα την προμήθεια των αμερικανικών αρμάτων μάχης ABRAMS M1A1 ήρθε ξανά στο προσκήνιο. Για τις Ηνωμένες Πολιτείες αναχώρησε το περασμένο Σαββατοκύριακο εννεαμελής επιτροπή στελεχών του Γενικού Επιτελείου Στρατού. Τα μέλη της επιτροπής πρόκειται να επισκεφθούν τους χώρους όπου φυλάσσονται τα περίπου 1.000 μεταχειρισμένα άρματα μάχης. Η χώρα μας ενδιαφέρεται για τα 400 από αυτά, τα οποία είναι δωρεάν και μπορούν να αποκτηθούν για τις ανάγκες του Στρατού Ξηράς.

"Η προϋπόθεση προμήθειάς τους αναφέρει ότι το κόστος μεταφοράς θα επιβαρύνει αποκλειστικά τη χώρα μας. Στην περίπτωση που η επιτροπή δώσει το πράσινο φως για την απόκτησή τους, τα έξοδα μεταφοράς τους (5 εκατομμύρια ευρώ) θα αναλάβουν Έλληνες πλοιοκτήτες" σημειώνει το δημοσίευμα.




==========================================================================================





Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ "ΣΚΟΠΙΑΝΟ"



 
 Με ψήφους 15 υπέρ και 1 κατά το μεσημέρι της Δευτέρας το δικαστήριο αποφάσισε ότι η Ελλάδα παραβίασε το άρθρο 11 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας, κάνοντας δεκτή την προσφυγή των Σκοπίων.


Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου, η Ελλάδα παραβίασε το άρθρο 11, παρ. 1 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας. Στο σκεπτικό της απόφασης επισημαίνεται πως η ΠΓΔΜ έχει δικαίωμα να θέτει υποψηφιότητα σε οργανισμούς όπου η επιλογής των μελών γίνεται με ψηφοφορία.

Το μόνο θετικό είναι ότι οι Σκοπιανοί δεν έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν πουθενά τον Ήλιο της Βεργίνας και άλλα εθνικά σύμβολα της Ελλάδας, σύμφωνα με τους δικαστές. 

Η ανάγνωση του σκεπτικού και της απόφασης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης για τη διαφωνία Ελλάδας-ΠΓΔΜ, όσον αφορά στο ελληνικό βέτο για την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ το 2008, διήρκησε περισσότερο από μία ώρα.









Η ΑΠΟΦΑΣΗ...


INTERNATIONAL COURT OF JUSTICE 
Peace Palace, Carnegieplein 2, 2517 KJ  The Hague, Netherlands 
Tel.:  +31 (0)70 302 2323   Fax:  +31 (0)70 364 9928 
Website:  www.icj-cij.org
Press Release 
Unofficial 
 No. 2011/37 
5 December 2011 
The Court finds that Greece, by objecting to the admission of the former Yugoslav 
Republic of Macedonia to NATO, has breached its obligation under Article 11, 
paragraph 1, of the Interim Accord of 13 September 1995
 THE HAGUE, 5 December 2011.  The International Court of Justice (ICJ), the principal 
judicial organ of the United Nations, today delivered its Judgment in the case concerning 
Application of the Interim Accord of 13 September 1995 (the former Yugoslav Republic of 
Macedonia v. Greece). 
 In its Judgment, which is final, without appeal and binding on the Parties, the Court  
(1) finds, by fourteen votes to two, that it has jurisdiction to entertain the Application filed by the 
former Yugoslav Republic of  Macedonia on 17 November 2008 and that this Application is 
admissible; 
(2) finds, by fifteen votes to one, that the Hellenic Republic, by objecting to the admission of the 
former Yugoslav Republic of Macedonia to  NATO, has breached its obligation under 
Article 11, paragraph 1, of the Interim Accord of 13 September 1995; 
(3) rejects, by fifteen votes to one, all other submissions made by the former Yugoslav Republic of 
Macedonia
I. Factual background of the case 
 The Court recalls that, on 17 November 2008, the former Yugoslav Republic of Macedonia 
(hereinafter the “Applicant”) filed in the Registry of the Court an Application instituting 
proceedings against the Hellenic Republic (hereinafter the “Respondent”) in respect of a dispute 
concerning the interpretation and implementation  of the Interim Accord of 13 September 1995 
(hereinafter the “Interim Accord”).  It further recalls that the Applicant invoked as a basis for the 
Court’s jurisdiction Article 21, paragraph 2, of  the Interim Accord, which states that the Parties 
may submit to the Court any dispute which arises  between them concerning the interpretation or 
implementation of that Accord, except for the difference referred to in Article 5, paragraph 1, of 
that instrument. 
 The Court observes that the Applicant’s NATO candidacy was considered at the Bucharest 
Summit on 2 and 3 April 2008, but that the Applicant was not invited to begin talks on accession to 
the organization.  It notes that the Applicant  is seeking, in particular, to establish that the 
Respondent objected to its admission to NATO and therefore violated Article 11, paragraph 1, of - 2 - 
the Interim Accord.  The Court states that it is  clear from the text of the first clause of that 
provision that the Respondent agrees not to object to the Applicant’s admission to international or 
regional organizations of which the Respondent is a member.  It further observes that, under the 
second clause of that provision, the Respondent nevertheless reserves the right to object to such 
admission if and to the extent the Applicant is to be referred to in those organizations differently 
than in paragraph 2 of United Nations Security Council resolution 817 (1993).  That paragraph 
recommends that the Applicant be admitted to membership in the United Nations, being 
“provisionally referred to for all purposes within the United Nations as ‘the former Yugoslav 
Republic of Macedonia’ pending settlement of the difference that has arisen over the name of the 
State”. 
II. Jurisdiction of the Court and admissibility of the Application 
 The Court notes that the Respondent claims that the Court has no jurisdiction to entertain the 
dispute and that the Application is inadmissible for several reasons.  Firstly, the Respondent 
submits that the dispute concerns the difference  over the name of the Applicant.  Secondly, it 
alleges that the dispute concerns conduct attributable to NATO and its member States, which is not 
subject to the Court’s jurisdiction.  Thirdly, it claims that the Court’s Judgment in the present case 
would be incapable of effective application because it could not effect the Applicant’s admission to 
NATO.  Fourthly, it submits that the exercise of jurisdiction by the Court would interfere with 
ongoing diplomatic negotiations concerning the difference over the name. 
 The Court decides not to uphold the objections raised by the Respondent;  it finds that it has 
jurisdiction over the dispute and that the Application is admissible. 
III. Whether the Respondent failed to comply with the obligation under Article 11, 
paragraph 1, of the Interim Accord 
 In the view of the Court, the evidence submitted to it demonstrates that, at the Bucharest 
Summit, in contravention of Article 11, paragraph 1, of the Interim Accord, the Respondent 
manifested its objection to the Applicant’s admission to NATO, citing the fact that the difference 
regarding the Applicant’s name remained unresolved.  The Court finds that the Respondent’s 
objection does not fall within the exception contained in the second clause of Article 11, 
paragraph 1, of the Interim Accord, because that clause does not permit the Respondent to object to 
the Applicant’s admission to an organization based on the prospect that the Applicant is to refer to 
itself in such organization with its constitutional name. 
IV. Additional justifications invoked by the Respondent 
 The Court notes that, as an alternative to its main argument, the Respondent claims that any 
objection to the Applicant’s admission to NATO could be justified (1) under the doctrine of 
exceptio non adimpleti contractus, (2) as a response to a breach of a treaty, or (3) as a 
countermeasure under the law of State responsibility.  The Court observes that the Respondent 
advances certain minimum conditions common  to its arguments relating to these three 
justifications, namely that the Applicant breached provisions of the Interim Accord and that the 
Respondent’s objection to the Applicant’s admission to NATO was made in response to those 
breaches.  In the light of the evidence before it, the Court concludes that the Respondent has 
established only one such breach, namely the use by the Applicant in 2004 of the symbol 
prohibited by Article 7, paragraph 2, which it discontinued during that same year.  The Court 
considers that the Respondent has failed to establish that it objected to the Applicant’s admission to 
NATO in response to a violation of that provision.  Accordingly, it concludes that the justifications 
submitted by the Respondent fail. - 3 - 
V. Remedies 
 In the light of the above, the Court determines that its finding that the Respondent has 
violated its obligation to the Applicant under Article 11, paragraph 1, of the Interim Accord 
constitutes appropriate satisfaction. 
Composition of the Court
 The Court was composed as follows:  President Owada;  Vice-President Tomka;  
Judges Koroma, Simma, Abraham, Keith, Sepúlveda-Amor, Bennouna, Skotnikov, 
Cançado Trindade, Yusuf, Greenwood, Xue, Donoghue;  Judges ad hoc Roucounas, Vukas;  
Registrar Couvreur. 
 Judge Simma appends a separate opinion to the Judgment of the Court;  Judge Bennouna 
appends a declaration to the Judgment of the Court;  Judge Xue appends a dissenting opinion to the 
Judgment of the Court;  Judge ad hoc Roucounas appends a dissenting opinion to the Judgment of 
the Court;  Judge ad hoc Vukas appends a declaration to the Judgment of the Court. 
 A summary of the Judgment appears in the  document “Summary No. 2011/6”.  This press 
release, the summary, and the full text of the Judgment can be found on the Court’s website 
(www.icj-cij.org), under the heading “Cases”. 
___________ 
Information Department:
Mr. Andrey Poskakukhin, First Secretary of the Court, Head of Department (+31 (0)70 302 2336) 
Mr. Boris Heim, Information Officer (+31 (0)70 302 2337)  
Ms Joanne Moore, Associate Information Officer (+31 (0)70 302 2394)  
Ms Genoveva Madurga, Administrative Assistant (+31 (0)70 302 2396)

=========






==============================================================

Ελληνοσκοπιανό θρίλερ



Μπλόκαρε η Ελλάδα την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ τον Απρίλιο του 2008;Είναι η Ελλάδα που παραβιάζει την ενδιάμεση συμφωνία του 1995 και υποσκάπτει την προοπτική διευθέτησης του προβλήματος της ονομασίας της πΔΜ ή μήπως για το αδιέξοδο ευθυνεται η FYROM που καπηλεύεται ελληνικά σύμβολα όπως ο ήλιος της Βεργίνας, δημιουργεί ψεύτικες ρίζες για να προσκολληθεί σε ένα παρελθόν που δεν της ανήκει τοποθετώντας παντού αγάλματα του Μεγαλέξανδρου και καλλιεργεί στους πολίτες της την ψευδαίσθηση ότι η “Μακεδονία” φτάνει μέχρι το Αιγαίο;
Μπορεί από αύριο 5 Δεκεμβρίου να υποχρεωθεί η Ελλάδα να συναινέσει στην είσοδο των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς τη θέλησή της;Είναι δυνατόν δηλαδή ένα δικαστήριο να αναγκάσει την Ελλάδα να εκχωρήσει κυριαρχία στους γείτονες που οικειοποιούνται την ελληνική ιστορία;

Τα ερωτήματα αυτά θα απαντήσει στις 11 το πρωί της Δευτέρας 5 Δεκεμβρίου από τη Χάγη ο Ιάπωνας Χισάσι Οβάντα. Ο άγνωστος στους Έλληνες δικαστής είναι πρόεδρος του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης και ο άνθρωπος που θα ανακοινώσει την ετυμηγορία των 15 “σοφών” του Διεθνούς Δικαστηρίου.
Έτσι θα ολοκληρωθεί η τριετής δικαστική διαμάχη της Ελλάδας και των Σκοπίων που ξεκίνησε στις 17 Νοεμβρίου του 2008, όταν η πΓΔΜ προσέφυγε στο ΔΔΧ εγκαλώντας την Αθήνα ότι παραβίασε την παράγραφο 1 του άρθρου 11της ενδιάμεσης συμφωνίας ζητώντας από τους δικαστές να υποχρεώσουν την Ελλάδα να μην φέρει ποτέ ξανά αντιρρήσεις σχετικά με την είσοδο τηςFYROM σε διεθνείς οργανισμούς.
Τι θα λέει η απόφαση
Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν πως η απόφαση των 15 δικαστών θα είναι ευνοϊκή για τα Σκόπια και ράπισμα για την Ελλάδα, αφού το Δικαστήριο της Χάγης θα αποφαίνεται ότι η τότε κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή δε συναίνεσε στην είσοδο των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ το 2008 γεγονός που θα μεταφραστεί ως παραβίαση της ενδιάμεσης συμφωνίας.
Το ερώτημα είναι τι θα αποφασίσουν οι δικαστές στο αίτημα της FYROM να επιβληθεί στην Ελλάδα να μην φέρει ποτέ ξανά αντιρρήσεις στην ένταξη της πΓΔΜ σε διεθνείς πολυμερείς οργανισμούς. Επί της ουσίας, αν το Δικαστήριο δικαιώσει τα Σκόπια θα επιβάλλει στην ελληνική πλευρά τον ταπεινωτικό όρο να αλλάξει την πολιτική της.
Ο παραλογισμός της όλης υπόθεσης είναι ότι οι Σκοπιανοί, στην προσφυγή τους στο ΔΔΧ ισχυρίζονται ότι η υποτιθέμενη παραβίαση από την Ελλάδα της ενδιάμεσης συμφωνίας είναι άσχετη(!) με την διαφορά των δύο χωρών στο θέμα του ονόματος.
Σε περίπτωση που -αμέσως ή εμμέσως- οι 15 δικαστές αποδεχθούν τον πρωτοφανή συλλογισμό των Σκοπιανών θα έρθουν σε σύγκρουση με τις αποφάσεις του ΝΑΤΟ και της ΕΕ που έχουν επανειλημμένως διακηρύξει ότι η πΓΔΜ δεν μπορεί να γίνει μέλος στους οργανισμούς αυτούς χωρίς προηγουμένως να έχει εξευρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση με την Ελλάδα στο θέμα του ονόματος.
Σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία της ολοκλήρωσης μίας δικαστικής μάχης με τα Σκόπια, ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν θα βρίσκεται στην Ελλάδα για επίσημη επίσκεψη. Την ώρα μάλιστα που ο κ. Μπάιντεν θα εισέρχεται στο Προεδρικό Μέγαρο για συνομιλίες με τον κ. Κάρολο Παπούλια, στη Χάγη θα ανακοινώνεται επισήμως η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου.
Είναι προφανές ότι μία αναφορά και μόνο του Αμερικανού αντιπροέδρου είναι ικανή να δημιουργήσει εντυπώσεις και να δείξει ποιοι ήταν οι νικητές της δικαστικής αντιπαράθεσης.
Άλλωστε το επόμενο επταήμερο η ελληνική διπλωματία θα χρειαστεί να κάνει λεπτούς και επιδέξιους χειρισμούς. Την ώρα που θα ανακοινώνεται η ετυμηγορία της Χάγης, ο υπουργός Εξωτερικών Σταύρος Δήμας θα βρίσκεται στις Βρυξέλλες ια το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων, ενώ μέχρι την Παρασκευή που θα συγκληθεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ο κ. Δήμας θα κληθεί να αντιμετωπίσει όσους “καλοθελητές” συναδέλφους του θελήσουν να το παίξουν προστάτες των Σκοπιανών στη σύνοδο υπουρών Εξωτερικών του ΝΑΤΟ και στην υπουργική σύνοδο στον ΟΑΣΕ -του οποίου μέλος είναι και η FYROM.
Κοινώς, η επόμενη εβδομάδα θα είναι εξαιρετικά κρίσιμη όχι μόνο για την οικονομία αλλά και για το Σκοπιανό



===================================================================



Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος 
Αρχηγός ΓΕΕΘΑ

Ο Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος γεννήθηκε  στη Θεσσαλονίκη το 1956. Εισήλθε στη Σ.Σ.Ε το 1974 και ονομάσθηκε Ανθυπολοχαγός Πυροβολικού το 1978.
Παρακολούθησε όλα τα εθνικά σχολεία του Πυροβολικού Μάχης και Α/Α Πυροβολικού καθώς επίσης την Ανώτατη Σχολή Πολέμου και τη Σχολή Εθνικής Αμύνης. Παρακολούθησε  σχολεία  του Α/Α συστήματος  Κ/Β HAWK στις ΗΠΑ (Fort Bliss, TX) και  στο Βέλγιο (NPC, Glons).
Kατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει υπηρετήσει σε διάφορες Μονάδες Πυροβολικού και Κ/Β HAWK καθώς επίσης και σε θέσεις εθνικών και διεθνών Επιτελείων. Υπηρέτησε στο Διεθνές Στρατιωτικό Επιτελείο του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, στα Τμήματα Πληροφοριών (Intelligence) και Τρεχουσών Επιχειρήσεων (Cur Ops) αντίστοιχα. Διετέλεσε Διοικητής της     117 ΜΠΠ, της 181 ΜΚ/Β HAWK, της 96 ΑΔΤΕ στη Χίο και της XII Μ/Κ ΜΠ «ΕΒΡΟΥ».
Υπηρέτησε σαν Διευθυντής του Επιτελικού Γραφείου του Αρχηγού ΓΕΣ, Διευθυντής  Επιτελείου  και Βοηθός Επιτελάρχη στο Γ΄ΣΣ/NDC-GR, Διευθυντής Κέντρου  Επιχειρήσεων (JOC DIR) της KFOR στο Κόσσοβο, Διευθυντής του 3ου ΕΓ/ΓΕΣ, Διευθυντής της ΔΕΠΙΧ/ΓΕΣ, Διευθυντής Α΄ Κλάδου του ΓΕΣ και Διοικητής Γ΄ΣΣ/NDC-GR.
Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού «Διπλωματικών και Στρατηγικών Σπουδών». Είναι κάτοχος πτυχίων αγγλικής και γαλλικής γλώσσας.
Έχει τιμηθεί με όλα τα προβλεπόμενα για το βαθμό του παράσημα, μετάλλια και διαμνημονεύσεις.
Την 01 Νοεμβρίου 2011 κατόπιν σχετικής απόφασης του ΚΥΣΕΑ, προήχθη στο βαθμό του Στρατηγού και ανέλαβε τα καθήκοντα του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης.
 Ο Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Γράφει ο Μακρυγιάννης Χρήστος, Ανώτερος Αξιωματικός ε.α
Είχα την τύχη να  υπηρετήσω επί πολλά χρόνια με τον σημερινό Α/ΓΕΕΘΑ  Στρατηγό Κωσταράκο. Ο Στρατηγός Κωσταράκος είναι από τα στρατιωτικά μυαλά που σπάνια είχαμε την τύχη να έχουμε στην Πατρίδα μας ανώτατου και υψηλού επιπέδου στρατιωτικός, μάχιμος, άριστος γνώστης των Νατοϊκών πραγμάτων, σκέψεων, αποφάσεων, ενεργειών. Το θυμάμαι στο Fort Bliss του Texas να συναγωνίζεται ως νεαρός υπολοχαγός και να κοντράρεται στα ίσα με άλλους αξιωματικούς των συμμαχικών δυνάμεων και πάντα να διακρίνεται. Τον ξανασυνάντησα ως Ταγματάρχη Διοικητή της Μονάδος ΧΩΚ όπου έγραψε Ιστορία. Απαίτησε και είχε πολύ μεγάλη υψηλή κατάρτιση από τα στελέχη του και δεν δίστασε να τοποθετήσει μικρούς  αξιωματικούς σε βαθμό ως στρατοπεδάρχες και ως αξιωματικούς ελέγχου πυρός. Άριστος γνώστης της ψυχολογίας του μαχητή κατόρθωσε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα η Μονάδα να είναι μια από τις καλύτερες μονάδες σε συμμαχικό επίπεδο!
Τοποθετώντας τότε απλά, αλλά ουσιώδη για τον μαχητή πράγματα όπως η τιμητική τοποθέτηση της Ελληνικής Σημαίας στην στολή των μαχητών που έπαιρναν μέρος στην πολεμική εκπαίδευση της Μονάδος στο Πεδίο Βολής Κρήτης πέτυχε θαύματα. Δημιούργησε έτσι μια  σειρά αξιωματικών που έπιναν νερό στο όνομα του. Άριστος, δίκαιος και αγαπητός οι αξιωματικοί του, είχαν να το λένε μεταξύ τους.
Οργανωτικός αλλά και αυστηρός κριτής  είχε το κάτι που τον ξεχώριζε και φεύγοντας από την μονάδα άφησε άριστη υποδομή η οποία φάνηκε τον χειμώνα του 96 στα ΙΜΙΑ

==================================================================== 




Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

Ελληνοϊσραηλινή αεροπορική άσκηση στην έρημο Νεγκέβ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011
Στο Ισραήλ μεταστάθμευσαν από χθες μαχητικά F-16 της 337 Μοίρας «Φάντασμα» που εδρεύει στη Λάρισα προκειμένου να πάρουν μέρος σε κοινές ασκήσεις με ισραηλινά αεροσκάφη και ελικόπτερα για μία εβδομάδα. Οι ασκήσεις θα γίνουν με κέντρο αεροπορική βάση στην έρημο Νεγκέβ, όπου φιλοξενούνται κυρίως μαχητικά F-16 και επιθετικά ελικόπτερα Cobra. Την ελληνική αποστολή συγκροτούν πέντε F-16, ένα μεταγωγικό C-130 για την τεχνική υποστήριξη. Η άσκηση εντάσσεται στο πρόγραμμα στρατιωτικής συνεργασίας 2011 και στο πλαίσιο του «επιχειρησιακού μνημονίου» συνεργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών που υπεγράφη πρόσφατα. Παρόλο που η αεροπορική συνεκπαίδευση των δύο χωρών έχει παρελθόν, είναι η πρώτη φορά που γίνεται στους ισραηλινούς ουρανούς. Εχουν προηγηθεί οι μεγάλης κλίμακας αεροπορικές ασκήσεις «Μίνωας» το 2010 και «Ενδοξος Σπαρτιάτης» το 2008 στην Ελλάδα, ενώ η πιο πρόσφατη έγινε φέτος τον Ιούνιο στη Θεσσαλία με μαχητικά αεροσκάφη και επιθετικά ελικόπτερα - παρόμοια με άλλη που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 στην Πελοπόννησο και το Ιόνιο Πέλαγος
=========================================================



ΑΝΗΣΥΧΊΕΣ ΣΤΗΝ ΆΓΚΥΡΑ: ΑΝΟΊΓΕΙ ΠΡΕΣΒΕΊΑ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΊΑ ΤΟ ΙΣΡΑΉΛ;


Θα ανοίξει πρεσβεία στην Αλβανία το Ισραήλ, αρχίζοντας μια νέα εποχή στις διμερείς σχέσεις των

δύο χωρών. Σύντομα θα ανοίξει η πρώτη πρεσβεία του Ισραήλ στην Αλβανία, σύμφωνα με

ανακοίνωση της αλβανικής κυβέρνησης μετά την τριήμερη επίσκεψη του αλβανού πρωθυπουργόυ

στο Ισραήλ, όπου συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Ισραήλ άλλα και με τον υπουργό εξωτερικών.


Στην συνάντηση με τον πρόεδρο του Ισραήλ,ο αλβανός πρωθυπουργός δήλωσε την προθυμότητα

της Αλβανίας να αυξήσει την συνεργασία με το Ισραήλ σε όλους τους τομείς κοινού

ενδιαφέροντος,όπως ενέργεια,γεωργία κτλπ. Αυτή η ενέργεια της Αλβανίας, που είναι παραδοσιακά

σύμμαχος της Τουρκίας, σίγουρα έχει προκαλέσει ανησυχία στην τουρκική κυβέρνηση,αφού οι

σχέσεις Αλβανίας-Ισραήλ αρχίζουν να γίνονται πολύ φιλικές, και ειδικά μετά την έκκληση του

αλβανού πρωθυπουργόυ οι Ισραηλινοί επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Αλβανία.


Αυτό το άνοιγμα της Αλβανίας πρός το Ισραήλ σίγουρα θα της κοστίσει όσον αφορά τις σχέσεις της

με την Τουρκία, αλλά δεν θα προκαλέσει ρίξη λόγω του γεγονότος ότι η Τουρκία διατηρεί ναυτικές

βάσεις στην Βόρεια Ήπειρο και δεν θα ήθελε να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα στις σχέσεις της με

την Αλβανία, διότι θα κινδύνευε να χάσει μια πολύ στρατηγική θέση που κατέχει αυτήν την στιγμή στο Ιόνιο.
http://geopolitikathemata.blogspot.com/2011/11/blog-post_23.html


========================================================================


Ετοιμος το καλοκαίρι ο φράχτης στον Εβρο



Η πλήρης προστασία των χερσαίων συνόρων μας με την Τουρκία από λαθραία είσοδο, στο μικρό κομμάτι που ανήκει στην γειτονική χώρα από τη “δική μας” πλευρά του Εβρου, θα έχει ολοκληρωθεί ως τα μέσα του 2012, σύμφωνα με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη.
Την Κυριακή ο Μιχάλης Οθωνας βρέθηκε σε μονάδες του Εβρου στο πλαίσιο περιοδείας του στα κυριότερα σημεία εισόδου λαθρομεταναστών διαμέσου του ποταμού. Μεταξύ άλλων, επισκέφθηκε και το Κέντρο Φύλαξης Μεταναστών Φυλακίου και το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών.

Κατά την επίσκεψή του στην περιοχή βόρεια της Ορεστιάδας όπου και θα κατασκευαστεί ο “φράχτης”, ο υφυπουργός τόνισε ότι “σε λίγες εβδομάδες, μετά τον προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα εγκατασταθεί η ανάδοχος εταιρεία για να ξεκινήσει το έργο του τεχνητού εμποδίου, στη χερσαία ζώνη. Με την ολοκλήρωση του θα υπάρξει μια καλύτερη επιχειρησιακή στόχευση η οποία ενδεχομένως και θα ενισχυθεί με πλωτά μέσα επιτήρησης της παραποτάμιας περιοχής. Με αυτούς τους τρόπους προσδοκούμε η επιτήρηση των συνόρων μας, μέσα στο 2012 να παρουσιάσει σημαντική και ουσιαστική βελτίωση”.
Αναφερόμενος εξάλλου στην κατασκευή νέων κέντρων φύλαξης μεταναστών ο κ.Οθωνας δήλωσε ότι “είναι γνωστά τα προβλήματα αλλά πρέπει να τονίσω ότι για πρώτη φορά υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης μεταναστευτικών ροών στη χώρα, που έχει εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και χρηματοδοτεί την υλοποίησή του. Πιστεύουμε πως ξεπερνώντας μια σειρά δυσκολίες που πάντα υπάρχουν όταν εφαρμόζεις ένα σχέδιο διαχείρισης τόσο ευαίσθητων θεμάτων, θα υπάρξει και συνέχεια και αποτελέσματα θεαματικά”.
Σημειώνεται ότι όπως έχει αποφασιστεί στην περιοχή ανατολικά από τις Καστανιές θα κατασκευαστεί διπλή περίφραξη ισχυρού συρματοπλέγματος μήκους περίπου 10,3 χλμ. Ανάμεσα στις δύο περιφράξεις, σε ολόκληρο το μήκος τους, θα τοποθετηθούν χαλύβδινα λεπιδοφόρα συρματοπλέγματα.
Η εξωτερική περίφραξη που θα κατασκευαστεί κατά μήκος της συνοριακής γραμμής μεταξύ των δύο χωρών θα έχει ύψος 2,5 μέτρα.
Η δεύτερη περίφραξη που θα κατασκευαστεί εσωτερικά προς την ελληνική πλευρά και σε απόσταση 1,2 μέτρων από την εξωτερική περίφραξη θα έχει ύψος 3 μέτρα.
Το συρματόπλεγμα και στις δύο περιφράξεις θα καλύπτει εξ ολοκλήρου το ύψος κάθε περίφραξης.
Οι στύλοι της εξωτερικής και της εσωτερικής περίφραξης θα απέχουν δύο μέτρα μεταξύ τους και θα ενώνονται με χαλύβδινη και γαλβανισμένη τετραγωνική διατομή.
Το κόστος του εκτιμάται σε 5.498.000 ευρώ.
Κατά μήκος του τεχνητού εμποδίου και σε σημεία που θα υποδειχθούν από το αρχηγείο της Αστυνομίας, θα εξασφαλιστεί πρόσβαση για την αντιμετώπιση φυσικών φαινομένων. Στο νότιο άκρο του φράχτη όπου υπάρχουν δέντρα, θα πραγματοποιηθεί κλάδεμα μέχρι το ύψος των 4 μέτρων και επένδυση των κορμών με ειδικά συρματοπλέγματα.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63569700





======================================================================

Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2011


Κατάθεση ψυχής απο τον Α/ΓΕΣ Φραγκούλη Φράγκο στην 1η Στρατιά ! (video)

Ο Στρατηγός Φραγκούλης ΦράγκοςΒαρυσήμαντη τοποθέτηση με πολιτικό περιεχόμενο του απερχόμενου αρχηγού ΓΕΣ Στρατηγού Φραγκούλη Φράγκο στην 1η Στρατιά Λάρισας (αποκλειστικό βίντεο) 


Ο Στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος 
Στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος«Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε πιστοί στη Δημοκρατία και στο Σύνταγμα… …μας χρωστάνε δεν τους χρωστάμε…» 

Έβγαλε τα εσώψυχά του ο«εκρηκτικός» απερχόμενος αρχηγός ΓΕΣ στρατηγός ε.α. πλέον Φραγκούλης Φράγκος, στην τοποθέτηση που έκανε κατά την...
διάρκεια της δεξίωσης στην τελετή παράδοσης – παραλαβής, της διοίκησης της 1ης Στρατιάς στη Λάρισα, το περασμένο Σάββατο.
Ο Στρατηγός έκανε εκτενή αναφορά στα πρόσωπα της ηγεσίας του Στρατού και της 1ης Στρατιάς, πρώην και νυν. Αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που επιτελέσθηκε στο στρατό και τι θα πρέπει να γίνει.
Επίσης, αναφέρθηκε στην αντιαρματική τάφρος 130 χιλιομέτρων στον Έβρο, πλάτους 32 μέτρων και βάθους 7, η οποία δεν θα είναι απλά μία τάφρος, αλλά υπάρχουν φιλόδοξα σχέδια - μελέτες χωρίς κόστος για ένα πλωτό ποτάμι που θα μπορεί να συνδεθεί με τον Δούναβη, το Ρότερνταμ, Άμστερνταμ, Αμβούργο.
Το έργο γίνεται από το Μηχανικό και για την δημιουργία της τάφρου έπεσε πολύ δουλειά από φιλότιμους στρατιώτες, τώρα που τα δημοσιονομικά της χώρας δεν είναι καλά. Μίλησε για την παρούσα εχθρική απειλή, την αποκάλυψη του σχεδίου «Βαριοπούλα» κ.α. από τα οποία μερικά μπορεί να αναφέρει, άλλα όχι! Επιβάλλεται ένα έχουμε έναν επιχειρησιακό σχηματισμό, όχι μόνο στον Έβρο. Τόνισε πως ορθός επεβλήθη η κάθετη δομή διοίκησης και πιστεύει πως τα πράγματα θα είναι καλύτερα. Υπάρχει δωρεάν μελέτη αξίας 3.000.000 ευρώ για δημιουργία κάθετου άξονα της Εγνατίας. «Αυτά τα λέω γιατί ελέχθη κάποτε πως δεν είναι και παραγωγικός ο στρατός, ε όχι αυτό δεν το δεχόμαστε!».
 
Στη συνέχεια, είπε πως μόνο με θάρρος θα πάμε μπροστά και το αύριο θα είναι καλύτερο.
«Μας χρωστάνε δεν τους χρωστάμε, μας χρωστάν πολιτισμό, μας χρωστάν ηθικές αξίες, αρχές και να μην πω μας χρωστάνε και αυτά που μας πήρανε το ’41. Γι’ αυτό μπορούμε να κοιτάμε κατάματα όλον τον κόσμο…».
 
Ο Στρατηγός είπε για την ερώτηση που του έγινε για το τι θεωρεί επιτυχία να γίνει, ανέφερε: «Να μπορέσουμε να πάρουμε τα 2,5 δισεκατομμύρια δωρεάν στρατιωτικό υλικό… …να συνεχίσουμε τα εξοπλιστικά μας, να ‘ρθούνε τα πυρομαχικά των 120 χιλιοστών… …να φτιάξουν των 40 χιλιοστών, να πάρουμε τα πυρομαχηκά που χρειαζόμαστε για τα ελικόπτερα, να γίνει η αναβάθμιση των Απάτσι.




===================================================================